EDYTORY GRAFIKI

Tworzenie rysunków na poziomie klasy IV – VI jest dla uczniów bardzo ciekawe. Na zajęciach komputerowych używa się zazwyczaj programu Paint. Jest to dodatek do systemu Windows o bardzo dużych możliwościach. Jednak realizując treści programu związane z grafiką, należy przygotować interesujące tematy ćwiczeń. Wtedy uczniowie chętnie wykonują takie ćwiczenia. Pani Grażyna Koba w swoim podręczniku na przykładzie programu do edycji rysunków również omawia podstawowe zasady pracy z oknem programu i dokumentem komputerowym. A wiemy, że inne są zasady pracy z oknami na tablecie. Realizacja w podobny sposób treści programowych związanych z grafiką jest trudne. Kolejnym problemem może być brak programu na tablet, który posiadałby podobne możliwości co Paint. Dlatego jestem za tym aby w klasie IV na początku realizować program z podręcznika. 
Aby istniała możliwość instalowania aplikacji na tablecie z systemem Android należy utworzyć konto na GMailu. Po utworzeniu konta w usługach Google, mamy dostęp do Sklepu Play z tysiącami aplikacji na Androida. Jest bardzo wiele aplikacji do nauki rysowania, tworzenia i edycji rysunków. Programy te bardziej przydadzą się na lekcje plastyki a nie zajęcia komputerowe. Najbardziej odpowiednia, posiadająca dosyć duże możliwości jest aplikacja Pocket Paint.https://play.google.com/store/apps/details?id=org.catrobat.paintroid&hl=pl
    Brak w tej aplikacji możliwości kopiowania części obrazu. Jest to jedyna wada tego programu, ale stanowi ona dosyć ważny element nauczania. Jednak funkcję kopiowania do schowka można uczniom zaprezentować przy okazji edytorów tekstu.

Aplikacja Pocket Paint próbuje naśladować Power Paint. Jednak jest jej daleko do możliwości produktu firmy Microsoft. W pierwszych etapach nauczania aplikacja jest pomocna, jednak w kolejnych etapach nie spełnia wymagań jakie są zawarte w programie nauczania. Bardzo dobrą aplikacją, jednak tylko do rysowania i publikowania swoich prac jest Szkic 
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sonymobile.sketch&hl=pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz