Programowanie - jest to mój jak i dzieci ulubiony
dział.
Ciągle się słyszy, że dzieci, młodzież nie
potrafią logicznie myśleć. A z drugiej strony dzieci bardzo lubią gry logiczne.
A gry logiczne są to już pierwszy kroki do nauki programowania. Zagadnienia związane
z programowaniem realizowane są w oparciu o programy edukacyjne przeznaczone
dla szkół podstawowych i gimnazjum takie jak Logomocja, Baltie i ostatnimi
czasy Scratch. Oprócz Scratcha, Logomocja i Baltie w porównaniu jednak z
aplikacjami na tablety wypadają blado. Chociaż nie wolno ich odrzucać, gdyż
stanowią ,,wyższy” etap programowania. Aplikacje
na tablety są tak intuicyjne, że wystarczy krótkie wprowadzenie i po chwili dzieci
zaczynają zaskakiwać nauczyciela. Przekonuje mnie to, że jednak dzieci potrafią
logicznie myśleć. Może trochę inaczej jak starsze pokolenie.
W Gogle Play znajdziemy dużo
aplikacji z związanych z programowaniem. Spośród tych aplikacji wybrałem:
- Lightbot One
Hor Coding https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lightbot.lightbothoc&hl=pl
- The Foos https://play.google.com/store/apps/details?id=org.codespark.thefoos&hl=pl
- ScratchJr https://play.google.com/store/apps/details?id=org.scratchjr.android&hl=pl
Lightbot
One Hor Coding to gra logiczna, która jest mocno zakorzeniona w koncepcji
programowania. Gra polega na wydawaniu poleceń robotowi, którego celem jest
zapalenie żarówki. Oferuje 18 poziomów dzięki którym wprowadza dzieci w
koncepcje programowania. W porównaniu do Baltie jest trójwymiarowa.
Lightbot pozwala graczom zdobycie praktycznej znajomości podstawowych
pojęć, takich jak pisanie procedur, instrukcji, pętli. Jest to ulubiona gra
chłopców z gimnazjum. Gra jest w języku polskim.
The Foos jest podobną gra logiczną
uczącą programowania dla osób od 5 do 99 lat. Kluczową koncepcją gry jest:
rozpoznawanie wzorców, rozwiązywanie problemów, sekwencjonowanie, wizualizacja
przestrzenna, algorytmiczne myślenie, tworzenie pętli i instrukcji warunkowych.
Gra jest bardzo kolorowa, steruje się barwną postacią z kreskówki.
Gra jest bardzo kolorowa, steruje się barwną postacią z kreskówki.
Wymagania sprzętowe są dosyć duże i na słabszych
tabletach gra może się spowalniać
Wyżej wymienione programy i inne są bardzo pomocne
w nauce programowania. Nie tylko uczą ale i zachęcają dzieci do dalszych
działań. Stanowią doskonały wstęp do programów Logomocja, Baltie. Wstępem
dlatego, że programy programy nauczania opierają się zazwyczaj na wcześniej wymienionych programach. Wadą albo zaletą niektórych programów jest brak języka polskiego. Dzieci
mają kontakt z językiem angielskim i praca na tych programach nie musi sprawiać
trudności. Jednak mogą nie do końca zrozumieć pewnych pojęć związanych z
programowaniem. Takie możliwości daje program Logomocja czy Baltie.
Nie można tu pominąć
aplikacji ScrathJr. https://play.google.com/store/apps/details?id=org.scratchjr.android&hl=pl
Jest to ulubiona aplikacja uczniów klas IV – VI, bez względu na płeć. Dzieci tworzą bardzo ciekawe historie, gry. Za pomocą graficznych bloków mogą sterować kolorowymi postaciami.
Te postaci mogą się poruszać, skakać, tańczyć czy śpiewać. Można te
postaci edytować, do wyboru są również różne tła. Dzieci mogą nawet wstawić
swoje zdjęcie, nagrać głos. Dzięki temu uczą się programowania, logicznego
myślenia i wyrażania siebie za pomocą tabletu. Na początek wystarczy przeprowadzić jedną lub dwie lekcje posługując się scenariuszami dostępnymi na stronie:
DODANO 01 GRUDNIA 2016 ROKU
Znalazłem kolejną aplikację, grę do nauki programowania, logicznego myślenia. Oto kilka zrzutów tej gry.
Nazywa się Bit by Bit https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rikaiGames.BitByBitGame&hl=pl, bardzo dobra gra przygotowująca do nauki programowania. Uczą się twórczego rozwiązywania problemów, myślenia logicznego i anlitycznego. A wszystko to poprzez zabawę. Polecam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz