PROGRAMOWANIE

          Programowanie - jest to mój jak i dzieci ulubiony dział.
Ciągle się słyszy, że dzieci, młodzież nie potrafią logicznie myśleć. A z drugiej strony dzieci bardzo lubią gry logiczne. A gry logiczne są to już pierwszy kroki do nauki programowania. Zagadnienia związane z programowaniem realizowane są w oparciu o programy edukacyjne przeznaczone dla szkół podstawowych i gimnazjum takie jak Logomocja, Baltie i ostatnimi czasy Scratch. Oprócz Scratcha, Logomocja i Baltie w porównaniu jednak z aplikacjami na tablety wypadają blado. Chociaż nie wolno ich odrzucać, gdyż stanowią ,,wyższy” etap programowania.  Aplikacje na tablety są tak intuicyjne, że wystarczy krótkie wprowadzenie i po chwili dzieci zaczynają zaskakiwać nauczyciela. Przekonuje mnie to, że jednak dzieci potrafią logicznie myśleć. Może trochę inaczej jak starsze pokolenie.
       W Gogle Play znajdziemy dużo aplikacji z związanych z programowaniem. Spośród tych aplikacji wybrałem:
Lightbot  One Hor Coding to gra logiczna, która jest mocno zakorzeniona w koncepcji programowania. Gra polega na wydawaniu poleceń robotowi, którego celem jest zapalenie żarówki. Oferuje 18 poziomów dzięki którym wprowadza dzieci w koncepcje programowania. W porównaniu do Baltie jest trójwymiarowa.


Lightbot pozwala graczom zdobycie praktycznej znajomości podstawowych pojęć, takich jak pisanie procedur, instrukcji, pętli. Jest to ulubiona gra chłopców z gimnazjum. Gra jest w języku polskim.

The Foos jest podobną gra logiczną uczącą programowania dla osób od 5 do 99 lat. Kluczową koncepcją gry jest: rozpoznawanie wzorców, rozwiązywanie problemów, sekwencjonowanie, wizualizacja przestrzenna, algorytmiczne myślenie, tworzenie pętli i instrukcji warunkowych. 
Gra jest bardzo kolorowa, steruje się barwną postacią z kreskówki.
Wymagania sprzętowe są dosyć duże i na słabszych tabletach gra może się spowalniać
        Wyżej wymienione programy i inne są bardzo pomocne w nauce programowania. Nie tylko uczą ale i zachęcają dzieci do dalszych działań. Stanowią doskonały wstęp do programów Logomocja, Baltie. Wstępem dlatego, że programy programy nauczania opierają się zazwyczaj na wcześniej wymienionych programach. Wadą albo zaletą niektórych programów jest brak języka polskiego. Dzieci mają kontakt z językiem angielskim i praca na tych programach nie musi sprawiać trudności. Jednak mogą nie do końca zrozumieć pewnych pojęć związanych z programowaniem. Takie możliwości daje program Logomocja czy Baltie.
        Nie można tu pominąć aplikacji ScrathJr
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.scratchjr.android&hl=pl
Jest  to ulubiona aplikacja uczniów klas IV – VI, bez względu na płeć. Dzieci tworzą bardzo ciekawe historie, gry. Za pomocą graficznych bloków mogą sterować kolorowymi postaciami.
 
Te postaci mogą się poruszać, skakać, tańczyć czy śpiewać. Można te postaci edytować, do wyboru są również różne tła. Dzieci mogą nawet wstawić swoje zdjęcie, nagrać głos. Dzięki temu uczą się programowania, logicznego myślenia i wyrażania siebie za pomocą tabletu. Na początek wystarczy przeprowadzić jedną lub dwie lekcje posługując się scenariuszami dostępnymi na stronie:


                               DODANO 01 GRUDNIA 2016 ROKU
         Znalazłem kolejną aplikację, grę do nauki programowania, logicznego myślenia. Oto kilka zrzutów tej gry. 







 Nazywa się Bit by Bit https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rikaiGames.BitByBitGame&hl=pl, bardzo dobra gra przygotowująca do nauki programowania. Uczą się twórczego rozwiązywania problemów, myślenia logicznego i anlitycznego. A wszystko to poprzez zabawę. Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz