środa, 2 marca 2016

Znikający Internet

Zdarzyło się, że po włączeniu wszystkich tabletów zanikał Internet. Rozwiązanie tego problemu okazało się bardzo proste.
Mam przygotowane pliki dla wszystkich uczniów na koncie Google. Po włączeniu wszystkich tabletów, uczniowie nie mogli otworzyć szkolnej poczty. Pliki były bardzo małe, kilkaset kb. Wcześniej komputery stacjonarne były włączone i wszystko było dobrze. Za pierwszym razem myślałem, że wina leży po stronie punktu dostępowego - mojego tp-linka, że nie daje rady. Gdy sytuacja powtórzyła się drugi raz zacząłem się domyślać, że wina leży w ustawieniach Sklepu Play. Otóż wszystkie tablety miały włączone automatyczne aktualizacje. Gdy 10 tabletów zaczęło aktualizować pobrane aplikacje, prowadziło to do zablokowania Internetu. Otwieramy Google Play.
Oto screny

W zakładce Aktualizuj aplikacje automatycznie zaznaczamy na Nie aktualizuj


Po tych zabiegach wszystko działa jak należy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz